KEKUATAN TIDAK DATANG DARI KEMAMPUAN FIZIKAL TETAPI IANYA DATANG DARI SEMANGAT YANG TIDAK PERNAH MENGALAH. BERUSAHA MENCARI DAN MENAMBAH ILMU BUKANNYA MENGHARAPKAN APA YANG ADA.

Wednesday, 21 November 2012

CONTOH SENARAI SEMAK PJ


SENARAI SEMAK PENDIDIKAN JASMANI, REKREASI  DAN  KESIHATAN
PENDIDIKAN KHAS BERMASALAH PEMBELAJARAN


NAMA MURID;


BIL

KEMAHIRAN

MENGUASAI
(  /  )
TIDAK MENGUASAI
(  X  )
CATATAN
1.
PENDIDIKAN JASMANI

1.1    Melakukan pergerakan motor kasar
·         berjalan
·         berlari
·         melompat
·         mengimbang
·         merangkak
·         bertatih
·         memanjat
·         berjengket
·         menguak
·         skipping
·         berenang
·         duduk
·         membongkok
·         mengilas badan
·         memusing
·         mengayun
·         mendekam




1.2    Menamakan alatan dan kegunaannya
·         skitel
·         gelung rotan
·         tali skipping
·         bola sepak
·         bola baling
·         kayu hoki
·         raket
·         bulu tangkis




1.3    Melakukan pergerakan motor kasar menggunakan alatan




1.4    Mengenal permainan dan memainkannya mengikut peraturan
·         permainan dalam
·         olahraga




1.5    Melakukan gerakan mengikut arahan
# Asas pergerakan
·         melompat
·         skipping
·         berlari
·         merangkak
# Pergerakan kreatif
·         tarian
·         larian gaya bebas
·         meniru pergerakan haiwan
·         terbang spt burung
# Asas gimnastik
·         imbangan badan
·         guling ke depan
·         guling ke belakang





1.6    Rekreasi
·         berkhemah
·         berkelah
·         lawatan
·         mendaki
·         jogging
·         berbasikal
·         skuter
·         jungle trekking
·         ab ssiling
·         repeling
·         upstanding
·         flying fox
·         berenang
·         memancing



2.
KESIHATAN
2.1    Mempraktikkan penjagaan kesihatan anggota badan
2.2    Memilih pakaian yang sesuai dengan aktiviti sukan
2.3    Menjaga kebersihan ( pakaian , diri, persekitaran)
2.4    Mengamalkan cara pemakanan yang seimbang





Tanda tangan guru

No comments:

Post a Comment