KEKUATAN TIDAK DATANG DARI KEMAMPUAN FIZIKAL TETAPI IANYA DATANG DARI SEMANGAT YANG TIDAK PERNAH MENGALAH. BERUSAHA MENCARI DAN MENAMBAH ILMU BUKANNYA MENGHARAPKAN APA YANG ADA.

Thursday 13 December 2012

PRINSIP ETIKA SEORANG GURU PENDIDIKAN KHAS

1. NIAT YANG BETUL: mempunyai niat yang ikhlas selari dengan FPK  dan memahami matlamat, misi sert objektif KPM. Dapat memberikan sumbangan yang bermutu dan sentiasa memperbaharui kamhiran dan ilmu pengetahuan.

2. PERLAKUAN YANG BAIK: Sentiasa menunjukkan penampilan diri yang profesional, berkualiti , pertuturan yang baik, mempamerkan perbuatan terbaik sepanjang masa. Sentiasa menghargai dan bertanggungjawab terhadap hasil usaha.

3. PENGGERAK KE ARAH KEBAIKAN:  Hendaklah menampilkan diri sebagai seorang yang dinamik, maju , berdaya saing dan dapat menjadi pendorong kepada orang lain melakukan kebaikan.

4. MEMPERKOTAKAN APA YANG DIKATA:  Berusaha melaksanakan apa yang dikata dan sentiasa menunjukkan ketekalan dalam pengucapan dan tindakan supaya tidak dilabel cakap tak serupa bikin.

5. BERDISIPLIN DAN BERADAB: Sentiasa menjaga adab sopan, mematuhi peraturan  dan arahan perkhidmatan, berdisiplin dan mematuhi ajaran agama.

No comments:

Post a Comment